INFORMACJA NT. CYBERATAKU W STAROSTWIE POWIATOWYM W PISZU I PZEASIP PISZ

Informujemy, że obsługa klientów w Wydziale Komunikacji trwa nieprzerwalnie. Klienci Wydziału są obsługiwani na bieżąco.
W pozostałych Wydziałach obsługa klientów może być ograniczona lub niemożliwa.
Potwierdzamy, że wewnętrzne systemy informatyczne Starostwa Powiatowego w Piszu oraz Powiatowego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół i Placówek w Piszu zostały poddane atakowi hakerskiemu.
Na chwilę obecną nie potwierdzamy wycieku jakichkolwiek danych, jednak nie możemy wykluczyć takiej możliwości.
Zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest ochrona Państwa danych osobowych, dlatego podjęliśmy natychmiastowe działania w celu zabezpieczenia systemów i zminimalizowania potencjalnych skutków ataku.
Na miejscu trwają intensywne i skoordynowane prace specjalistów oraz odpowiednich służb, aby jak najszybciej przywrócić pełną funkcjonalność urzędu. Wszystkie niezbędne procedury zostały uruchomione, a sytuacja jest na bieżąco monitorowana.
Chcielibyśmy również poinformować, że Wydział Komunikacji pracuje w trybie ciągłym, a jego systemy informatyczne funkcjonują na zewnętrznych platformach, niezależnych od systemów Starostwa. Usługi te są w pełni dostępne i nieprzerwanie świadczone.
W trosce o Państwa bezpieczeństwo i jako działanie prewencyjne, zalecamy, aby osoby, które obawiają się potencjalnego naruszenia swoich danych osobowych, rozważyły zastrzeżenie numeru PESEL. Można to zrobić poprzez kontakt z bankami, w których posiadacie Państwo konta, lub w aplikacji mObywatel.
INFORMACJA JAK ZASTRZEC PESEL:
https://www.gov.pl/.../zastrzez-swoj-numer-pesel-lub...
Prosimy o wyrozumiałość i cierpliwość w związku z możliwymi utrudnieniami w funkcjonowaniu urzędu. Będziemy informować Państwa na bieżąco o postępach w tej sprawie oraz ewentualnych dalszych krokach.
W przypadku pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt pod numerem telefonu 512208492.
Dziękujemy za zrozumienie i zapewniamy, że dołożymy wszelkich starań, aby jak najszybciej rozwiązać tę sytuację.