Samodzielne Stanowisko Pracy Powiatowego Rzecznika Konsumentów
Krzysztof Marszeniuk
Pokój nr 18
Tel. (087) 425 46 81
e-mail: przkpowiat [dot] pisz [dot] pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów przyjmuje interesantów w dniach:
poniedziałek – środa. W godzinach 8:00 – 16:00
Zadania i Kompetencje Powiatowego Rzecznika Konsumentów:
1. Do zadań powiatowego rzecznika konsumentów należy w szczególności:
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów;
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony konsumentów;
- Występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
- Współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
- Wykonywanie innych zadań określonych w ustawie lub przepisach odrębnych.
2. Rzecznik konsumentów może w szczególności wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz przystępować, za ich zgodą, do toczącego się postepowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów.